EDUCATE –CONSERVE-OCEAN (ECO) Avrupa Okul Eğitim Platformu etwinning projemizde
645 ECO ÖĞRENCİSİ, 12 ECO Okulu, 55 ECO Öğretmeni gelecek nesillere daha sağlıklı bir okyanus bırakmak için ekip halinde çalıştı. Portekiz,Türkiye, İtalya,İsveç ,Polonya, Lübnan okullarından öğretmen ve öğrencilerle projemizi yürüttük.
Biz her zaman Okyanusun birleştirdiği bir öğretmen grubu olarak Birlikte okyanusa yönelik zararlı davranışları değiştirmeyi hedefledik.Projemiz süreci öğrencilerimizin aktif olarak katılımıyla işbirlikçi,dikkat çekici ve heyecanlı geçti. Öğrencilerimiz proje sayesinde denizin korunmasının önemini derinlemesine anladılar. Öğrencilerimiz öğrendikleri bilgileri ileriye taşıma konusundaki kararlılıklarını ifade ettiler .Bu projemizin öğrencilerimize kattıkları adına çok önemlidir.
ECO Projemiz aylık çalışma planlarındaki okulumuz proje ekibi olarak görevlerimizi yaptık.Aralık Ayı çalışma planımızda öğretmenlerle online toplantımızda takımlar oluşturduk. Takımlar birbirlerine ‘’DENİZE IŞIK VER ‘’ temalı yeni yıl kartlarını posta yoluyla gönderdiler. Okulumuz Portekiz de bir okulla eşleşti. Kartlarımızı Portekiz’ e gönderdik.
CHRISTMAS POSTCARDS “GIVE LIGHT TO SEA”
Portekiz’den gelen Yeni Yıl Kartlarımız
Portekize gönderdiğimiz yeni yıl kartlarımızı Geleneksel sanatımız EBRU SANATI ile yaptığımız kartlara yazdık Portekizli Öğretmenlere yeni yıl hediyesi ebrudan kitap ayracı yaptık. Hediyelerimizi ve kartlarımızı takımımız çok beğendiler.
Ebru sanatı çalışmalarımız
Proje Ortaklarımızla Çevrimiçi toplantılarımız da Karşılıklı oluşturduğumuz takımlarla Takvim de yapacağımız aylarımızı belirledik ve ECO takvimimizi oluşturduk.Temmuz ayını bizim okulumuz hazırladı.
Ülkelerle Zoom Bağlantımız
ECO Takvimin ŞUBAT Ayı ülkemizde yaşanan deprem felaketi sebebiyle projemizde gerçekleştirilen sevgi zinciri etkinlikleri kullanıldı. 6 şubat’ta Türkiye de yaşanan deprem felaketinde yaşadığımız acımızı üye ülkelerimiz bizim için sevgi zinciri yaparak acımıza ortak oldular.Bu etkinlik ülkemiz için çok anlamlıydı. Türkiye’ nin yaşadığı afet sonrası porje ortaklarımızın yardımseverliği, duyarlılıkları öğrencilerimiz açısından çok değerli bir deneyim oldu.
Projemiz Ortak Ülkelerle birlikte Sürdürebilir davranışlar-Okulum plastik ve diğer malzemeleri nasıl azaltıyor? Temalı okullarımızdaki geri dönüşüm çalışmaları ile ilgili ortak Powerpoint hazırladık.
Sustainable Behaviors In My School And My Life
Projemiz Ortak Ülkelerle birlikte proje üye öğretmen ve öğrencilerin paylaşımlarının yer aldığı kitap hazırladık. Our ECO magazine"The Importance of the Sea to Humanity"
Kitabımız öğrencilerin gayreti ve emekleriyle çok dilli online olarak yayınlandı.
Kitabımızı hazırlarken her ülke kendi dilin de hazırlanan padlet sayfasına paylaşım yaptı.
https://online.visual-paradigm.com/share/book/ocean-and-humanity-1--1ee9yi6ys0
DENİZ YANINDA TERAS – Konu başlığı ile Öğrencilerimiz chad room sayfası ile birbirleriyle iletişim kurarak Okyanusla ilgili sorular sorarak, okyanus ve iklimle ilgili endişelerini paylaşıp ve buldukları çözümler hakkında paylaşımlar yaptılar,
MY SEA STORY (Short Vídeo, text, poetry, comics,etc ) Konu başlıklı Padletimiz de çeşitli video ,şiir. Foto paylaşımları bulunmaktadır.
SAHİL TEMİZLİĞİ
https://padlet.com/preescolaremrede/my-beach-cleaning-n6ue1scz6a6qz3o/wish/2611487865
Padlet sayfasında tüm ülkelerin paylaşımlarını görebilirsiniz,
https://youtu.be/cqkHtfxwiAU?si=GaqvMiuWoK4SONeI
Ortak ülkelerin sahil temizliklerinin bulunduğu sahil temizliği Youtube videomuzda okulumuz etkinliklerini de görebilirsiniz.Proje kapsamında öğrencilerimizle 2 defa sahil temizliği yaptık .Öğrencilerimiz , sahil temizliği etkinliğin de Sahillerimize atılan plastiklerin bu kadar fazla olması ve denizlerimize verdiği zararlar açısından gelecek için ne kadar zararlı olduğunu fark ettiler.
KAHOOT Öğrencilerle çevrimiçi toplantılarımız da çok verimliydi. Her öğretmen ortak google sayfasına inretnet güvenliği ile ilgili 2 soru yazdı. Bu sorular çevrimiçi toplantımız da kahoot hazırlanarak soruldu.
MENTİMETER Ortak ülke öğrencileri çevrimiçi toplantısında hazırladığım Mentimeter web2 aracı ile okyanus hakkında 2 pozitif kelimeyi toplantıda öğrenciler yazdılar.
Proje Face book sayfamızdan paylaşımlar yapıldı.
https://www.facebook.com/groups/550598372971402/
EDUCATE –CONSERVE-OCEAN (ECO) Projemiz ,
BM Türkiye ve Ortakları Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarınn17 amacin 14. "Sudaki Yasam"in sürdürülebilirliğini hedeflemiştir. Toplumda daha sorumlu vatandaşların oluşmasının temelinin eğitim olduğu İnancıyla proje tabanlı eğitim ile okyanuslarımızı korumak adına yaparak yaşayarak etkinlikler gerçekleştirdik. Okyanus Okuryazarlığı eylemleri geliştirerek e-Twinning platformunun bütünleştirici ve yaygınlaştırıcı olarak kullandık. Bugünün öğrencileri yarının İnsanları olacaktır. Okyanuslarımızı korumak için daha bilinçli bireyler olusturarak gelecek nesillere temiz ,sağlıkı bir okyanus bırakmaktır. . Projeye katılan öğrencilerimiz çevrelerini koruma duyarlılıkları, Geri. dönüşümün önemi, plastiklerin zararları gibi birçok konuda farkındalıkları arttı.ECO projemiz yapılan çalışmalar sebebiyle Ulusal Kalite Etiketi ve Avrupa Kalite Etiketi ödülü almıştır.